23 mei 2011

Adwords campagnes

19

Hoe Adwords voor uw bedrijf kan werken.

Google Adwords is het advertentiesysteem van Google waarmee je betaald bovenaan kan komen. Adwords qualified professionalJe betaalt per klik en je kunt tekstadvertenties, beeldadvertenties (beeldbanners) en video-advertenties vertonen. Het is opgezet volgens een veilingprincipe. De adverteerder die bereid is het meest te betalen staat bovenaan het overzicht. Je kunt bieden op bepaalde zoektermen waarbij je advertentie zichtbaar wordt. Dommelweb uit Den Bosch doet hierin een nauwgezet onderzoek waarbij gekeken wordt naar de concurrentie en de kwaliteit van de website (broncode). Is deze in orde dan krijgt men een hogere kwaliteitscore toegekend en hoeft men minder te betalen. Een slechte website wordt “gestraft” met een lagere positie! De kwaliteit van de website, de advertentie en de bestemmingspagina (landingspagina) bepalen gezamenlijk het succes van de advertentie. Dommelweb Internetmarketing is ‘Google Adwords Qualified Individual’ en beheert tientallen Google Adwords campagnes.


Starten met Adwords:– in overleg met u  wordt het klikbedrag bepaald.- € 75,- klikbudget gratis van Dommelweb!- zolang de campagne loopt een abonnement van Dommelweb Internetmarketing van € 90,- p/m .

Een training volgen en het voortaan zelf doen?

Adverteerplan

Dommelweb legt vooraf aan een campagne de doelstellingen en mogelijkheden vast in een adverteerplan. In dit plan zijn verder verwoord:  doelgroepen, conversie-verwachtingen, concurrentie, targetting, rendementsverwachtingen.Het uitbesteden van deze campagnes werpt na drie maanden direct vruchten af. Vooraf wordt een goede strategie neergezet en de campagnes worden tijdens het draaien continue bijgehouden en aangestuurd. Hiermee komt men ook tot meest effectieve en best ingerichte campagne. Onontbeerlijk is in deze en verder fases het gebruik van Google Analytics (of andere statistiekenprogramma’s). Hieruit kan men aflezen hoe de campagne draait. Meten = weten!Bekijk onze aanbieding van € 75,- klikbudget gratis.


Opstarten Adwords:

  • Inventarisatie met analyse en huidige status. Ook de bestaande techniek van de site komt hierin aan bod.
  • Zoekwoordenonderzoek en opstellen meerdere advertenties.
  • Installatie Google-analytics.
  • Campagne online.
  • Monitoring en bijsturing.
  • Terugkoppeling met klanten en rapportages. Doormeten rendement.

Tijdens het beheer stellen steeds als doel met zo min mogelijk kosten zo’n hoog mogelijk kwaliteit bezoekers naar de site te halen. De account wordt steeds op zoekwoordniveau doorgemeten en aan het verwachte ROI (return on investment) getoetst. Gedurende de campagne is er daarom regelmatig contact tussen u en ons. We gaan voor het mooiste resultaat!

Deze videopresentatie geeft u alvast een eerste indruk van de mogelijkheden van adverteren met Google: